Djurgrupper

Idag introducerade vi djurgrupperna för första gången, roligt att börja jobba lite mer!

Vi började med en namn- och samarbetsövning ”spindelnätet”, då skickas ett garnnystan runt och barnen får säga sina namn. Sedan ska nätet redas ut igen. Det klarade barnen riktigt bra!

Efter det delades barnen in i grupper och fick i uppgift att bygga tillsammans. Viktigt att prata med varandra och lyssna in vad alla i gruppen vill.

”Undervisningen ska uppmuntra och utmana eleverna att pröva egna och andras idéer, lösa problem och omsätta idéerna i handling. Därigenom ska eleverna ges möjlighet att utveckla kreativitet, nyfikenhet och tilltro till sin egen förmåga”

”Undervisningen ska ge eleverna möjlighet att utveckla goda kamratrelationer samt känna tillhörighet och trygghet i elevgruppen”

Lgr11

Dagens andra djurgruppspass inleddes med en annan namnlek, ”min högra sida”, och avslutades med ett arbetsblad om bokstaven O.

Det här inlägget postades i Djurgrupper och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *